Czy regularne ćwiczenie polega na ćwiczeniu...

każdego tygodnia w te same dni? Ja zaczęłam ćwiczyć od zeszłej środy i ćwiczyłam później jeszcze w czwartek, piątek, sobote, różne treningi, nie te same. W niedziele miałam cheata i zakwasy na brzuchu to nie ćwiczyłam, od poniedziałku miałam zamiar ćwiczyć cały tydzień, codziennie, ale słabo się czułam to odpuściłam, wtorek ćwiczyłam, środa ćwiczyłam, dzisiaj ćwiczyłam, jutro też mam zamiar i może też weekend, jak nie cały to przynajmniej jeden dzień.
Jeszcze jak sie rozciągam po ćwiczeniach leżąc na brzuchu i chcąc przyciagnąć zgiętą nogę w kolanie to nie mogę, bo "wbijają" mi się w podloze (nie ważne czy robię to na samej podłodze czy na kocu) kości miednicze i to boli przez co nie mogę rozciągnąć uda na leżąco i nie wiem czy ja to robię źle? A jak chce rozciągnąć udo tak, że kucam na podłodze i jedną nogę mam zgiętą w kolanie, a drugą prostą w bok to w tej nodze w udzie powinnam czuć ciągnięcie, a ja nie czuję w prawej i też nie wiem czy to robię źle czy jak.

Odpowiedź

ODPOWIEDZI (5)

chwilę temu

TeaGreen 1 miesiąc temu

Robisz sobie krzywdę. Przynajmniej 1-2 dni w tygodniu powinny być przeznaczone na odpoczynek i regenerację. W przeciwnym razie, efekty będą opłakane, a Ty wkrótce nie dość że będziesz umordowana, to jeszcze załapiesz kontuzję.
Najzdrowiej jest ćwiczyć co drugi dzień, dużo się rozciągać [zwłaszcza przed ćwiczeniami], pamiętać, że nie ćwiczy się ani na pusty żołądek, ani zaraz po jedzeniu.
Skoro nie jesteś w stanie ustalić sobie w miarę stałego planu ćwiczeń, nie wiesz w jaki sposób się go układa żeby odpowiednio zadbać o ciało - idź na siłownię, poproś o pomoc na start i się ucz. Po czasie, jak nabierzesz wprawy i doświadczenia, a przy okazji odpowiednio rozpiszesz dietę, efekty będą się mnożyły i rosły w oczach.

Odpowiedz na ten komentarz

Kate97 TeaGreen 1 miesiąc temu

Jak ćwiczę codziennie/prawie codziennie to mi się chcę i mam motywację, a jak zrobię sobie dzień/dwa dni przerwy to jest mi z tym źle, boję się, że się rozleniwie. Na jednym z treningów,który wykonuję, trenerka mówi, żeby ten rening robić min 3x w tygodniu, z jednym dniem przerwy pomiędzy, a w tych dniach można np pójść na basen, pobiegać,na spacer, poćwiczyć sam brzuch itp, czyli właściwie nie powinno się mieć takich dni resetu nie ćwicząc w ogóle. Kiedyś jak zaczynałam ćwiczyć to robiłam to bez rozgrzewki przed i bez rozciągania po, teraz robię z rozgrzewką i rozciąganiem, i jakiś strasznych zakwasów nie mam w nogach, jedynie to brzuch, barki, ręcę no i skurcze w łydce czasami, ale nie wiem czy to ma z tym coś wspólnego.
Ćwiczę przeważnie 2-3 h po posiłku, najlepiej mi się ćwiczy między I śniadaniem, a II. Jeśli po treningu brakuje mi jeszcze trochę czasu do II śniadania to czekam tyle ile trzeba, a gdy jestem już po czasie to jem od razu po treningu. Chcę się na sobie przekonać czy są jakieś efekty ćwiczeń w domu, bo na siłowni to wiadomo, że są. Chcę się "wyrobić" w domu, a dopiero później może iść na siłownie, chociaż i tak wolałabym ćwiczyć w domu, żeby nikt nie patrzył.

Odpowiedz na ten komentarz

TeaGreen Kate97 1 miesiąc temu

Przeciez po to się chodzi na siłownie, żeby się wyrobić, a nie zeby ktoś patrzył. :||
Nikt normalny nie zwróci na Ciebie najmniejszej uwagi.

Odpowiedz na ten komentarz

Kate97 TeaGreen 1 miesiąc temu

Normalny może i nie, ale na siłowniach w moim mieście ciężko o normalne osoby. Poza tym w domu to ja sobie ćwiczę w dresowych szortach i sportowym staniku, a na siłowni wstydziłabym się tak ćwiczyć, w domu jak sapie, dysze to tylko ja to słyszę, nikt inny, tak samo nikt z poza domowników nie widzi mnie spoconej i nieogarniętej po ćwiczeniach i to mi odpowiada. W domu ćwiczę za darmo, na siłowni musiałaby płacić, a ja na razie chcę tylko schudnąć,więc maszyny, ciężarki mi nie potrzebne. Jak będę widziała efekty tych ćwiczeń i będę chciała coś zadziałać z ciężarami to sobie je po prostu kupię,na razie przysiady z 1,5l na jedna rękę (w drugiej to samo) to dla mnie za dużo, więc nie będę pchała się na siłownie, żeby korzystać tylko z bieżni, rowerka, orbitreka itp, robić typowe cardio.

Odpowiedz na ten komentarz

jednorozcesawsrodnas Kate97 27 dni temu

po to właśnie ludzie chodzą na siłownię żeby schudnąć!

Odpowiedz na ten komentarz
Podoba Ci się to pytanie?

Szukasz porady? Napisz!

Nie trzeba się logować!