Czy regularne ćwiczenie polega na ćwiczeniu...

każdego tygodnia w te same dni? Ja zaczęłam ćwiczyć od zeszłej środy i ćwiczyłam później jeszcze w czwartek, piątek, sobote, różne treningi, nie te same. W niedziele miałam cheata i zakwasy na brzuchu to nie ćwiczyłam, od poniedziałku miałam zamiar ćwiczyć cały tydzień, codziennie, ale słabo się czułam to odpuściłam, wtorek ćwiczyłam, środa ćwiczyłam, dzisiaj ćwiczyłam, jutro też mam zamiar i może też weekend, jak nie cały to przynajmniej jeden dzień.
Jeszcze jak sie rozciągam po ćwiczeniach leżąc na brzuchu i chcąc przyciagnąć zgiętą nogę w kolanie to nie mogę, bo "wbijają" mi się w podloze (nie ważne czy robię to na samej podłodze czy na kocu) kości miednicze i to boli przez co nie mogę rozciągnąć uda na leżąco i nie wiem czy ja to robię źle? A jak chce rozciągnąć udo tak, że kucam na podłodze i jedną nogę mam zgiętą w kolanie, a drugą prostą w bok to w tej nodze w udzie powinnam czuć ciągnięcie, a ja nie czuję w prawej i też nie wiem czy to robię źle czy jak.

Odpowiedź

ODPOWIEDZI (5)

chwilę temu

TeaGreen 2 miesiące temu

Robisz sobie krzywdę. Przynajmniej 1-2 dni w tygodniu powinny być przeznaczone na odpoczynek i regenerację. W przeciwnym razie, efekty będą opłakane, a Ty wkrótce nie dość że będziesz umordowana, to jeszcze załapiesz kontuzję.
Najzdrowiej jest ćwiczyć co drugi dzień, dużo się rozciągać [zwłaszcza przed ćwiczeniami], pamiętać, że nie ćwiczy się ani na pusty żołądek, ani zaraz po jedzeniu.
Skoro nie jesteś w stanie ustalić sobie w miarę stałego planu ćwiczeń, nie wiesz w jaki sposób się go układa żeby odpowiednio zadbać o ciało - idź na siłownię, poproś o pomoc na start i się ucz. Po czasie, jak nabierzesz wprawy i doświadczenia, a przy okazji odpowiednio rozpiszesz dietę, efekty będą się mnożyły i rosły w oczach.

Odpowiedz na ten komentarz

Kate97 TeaGreen 2 miesiące temu

Jak ćwiczę codziennie/prawie codziennie to mi się chcę i mam motywację, a jak zrobię sobie dzień/dwa dni przerwy to jest mi z tym źle, boję się, że się rozleniwie. Na jednym z treningów,który wykonuję, trenerka mówi, żeby ten rening robić min 3x w tygodniu, z jednym dniem przerwy pomiędzy, a w tych dniach można np pójść na basen, pobiegać,na spacer, poćwiczyć sam brzuch itp, czyli właściwie nie powinno się mieć takich dni resetu nie ćwicząc w ogóle. Kiedyś jak zaczynałam ćwiczyć to robiłam to bez rozgrzewki przed i bez rozciągania po, teraz robię z rozgrzewką i rozciąganiem, i jakiś strasznych zakwasów nie mam w nogach, jedynie to brzuch, barki, ręcę no i skurcze w łydce czasami, ale nie wiem czy to ma z tym coś wspólnego.
Ćwiczę przeważnie 2-3 h po posiłku, najlepiej mi się ćwiczy między I śniadaniem, a II. Jeśli po treningu brakuje mi jeszcze trochę czasu do II śniadania to czekam tyle ile trzeba, a gdy jestem już po czasie to jem od razu po treningu. Chcę się na sobie przekonać czy są jakieś efekty ćwiczeń w domu, bo na siłowni to wiadomo, że są. Chcę się "wyrobić" w domu, a dopiero później może iść na siłownie, chociaż i tak wolałabym ćwiczyć w domu, żeby nikt nie patrzył.

Odpowiedz na ten komentarz

TeaGreen Kate97 2 miesiące temu

Przeciez po to się chodzi na siłownie, żeby się wyrobić, a nie zeby ktoś patrzył. :||
Nikt normalny nie zwróci na Ciebie najmniejszej uwagi.

Odpowiedz na ten komentarz

Kate97 TeaGreen 2 miesiące temu

Normalny może i nie, ale na siłowniach w moim mieście ciężko o normalne osoby. Poza tym w domu to ja sobie ćwiczę w dresowych szortach i sportowym staniku, a na siłowni wstydziłabym się tak ćwiczyć, w domu jak sapie, dysze to tylko ja to słyszę, nikt inny, tak samo nikt z poza domowników nie widzi mnie spoconej i nieogarniętej po ćwiczeniach i to mi odpowiada. W domu ćwiczę za darmo, na siłowni musiałaby płacić, a ja na razie chcę tylko schudnąć,więc maszyny, ciężarki mi nie potrzebne. Jak będę widziała efekty tych ćwiczeń i będę chciała coś zadziałać z ciężarami to sobie je po prostu kupię,na razie przysiady z 1,5l na jedna rękę (w drugiej to samo) to dla mnie za dużo, więc nie będę pchała się na siłownie, żeby korzystać tylko z bieżni, rowerka, orbitreka itp, robić typowe cardio.

Odpowiedz na ten komentarz

jednorozcesawsrodnas Kate97 1 miesiąc temu

po to właśnie ludzie chodzą na siłownię żeby schudnąć!

Odpowiedz na ten komentarz
Podoba Ci się to pytanie?

Szukasz porady? Napisz!

Nie trzeba się logować!