Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności

Lepsza pamięć- sztuczki i techniki

ODPOWIEDŹ (ARTYKUŁ)

Oriana

Lepsza pamięć- sztuczki i techniki
Odpowiednia dieta
Zrównoważone odżywianie się i dostarczanie organizmowi niezbędnych mu składników i minerałów przekłada się na dobrą pracę mózgu a więc i na lepsze zapamiętywanie. Warto dbać o stałe stężenie cukru we krwi i jeść regularnie. Zamiast pustych węglowodanów białe pieczywo czy makaron, wybieraj produkty bogate w błonnik. Jedz dużo owoców i warzyw. Sięgaj po produkty zawierające tzw. „dobre tłuszcze”- oleje roślinne, ryby, orzechy, nasiona i awokado. W okresie zwiększonego wysiłku intelektualnego sprawdzianów, egzaminów itp. możesz też pomagać sobie różnego rodzaju ziołami i preparatami poprawiającymi pamięć i koncentrację.
Ćwiczenia fizyczne
Bardzo ważne jest dostarczanie naszym komórkom nerwowym dużych ilości tlenu. Najlepszym sposobem zwiększenia przepływu krwi do mózgu jest intensywne ruszanie się, szczególnie na świeżym powietrzu. Naukowcy dowiedli, iż ćwiczenia mogą zwiększyć liczbę komórek nerwowych w mózgu. Nie znaczy to oczywiście, że chodzenie na siłownię czy basen zrobi z ciebie geniusza, ale na pewno pozytywnie wpłynie na twój umysł. Pomoże każdy rodzaj regularnych ćwiczeń, choć najlepszy wydaje się być aerobik, spacer czy jazda na rowerze. Ćwiczenia pomagają również uchronić się od różnych chorób, takich jak cukrzyca, udar, nadciśnienie krwi, które mogą później skutkować powstawaniem luk w pamięci
Ćwiczenia umysłowe
Warto ćwiczyć nie tylko swoje ciało, ale również swój umysł. Tak jak ćwiczenia fizyczne wzmacniają twoje bowiem mięśnie, tak ćwiczenia intelektualne wzmocnią twój mózg i usprawnią naukę i zapamiętywanie. Dobrym sposobem na polepszenie pamięci oraz zdolności koncentracji są różnego rodzaju gry logiczne, rozwiązywanie krzyżówek i zagadek, zabawy słowne, Scrabble oraz sudoku.
Mnemotechniki
Dzięki mnemotechnikom można znacznie zwiększyć możliwości swojej pamięci. Techniki ułatwiające zapamiętywanie mają wiele form, najczęściej opierają się na porządkowaniu i grupowaniu elementów, używaniu skojarzeń i elementów humorystycznych. Mnemotechniką może być układanie wierszyków, tworzenie skojarzeń, zastępowanie cyfr obrazami, wykorzystywanie pierwszych liter wyrazów, które musimy sobie przyswoić czy też tworzenie tzw. „map myśli”. dokładniejsze informacje na ten temat już wkrótce w kolejnym artykule
Sen i relaks
Śpij 7-8 godzin dziennie. Notoryczne niedosypianie wpływa na osłabienie pamięci i koncentracji. Znajdź też czas na relaks w ciągu dnia, spróbuj medytacji. Wypoczęty i wyciszony mózg będzie o wiele sprawniej pracować
Wąchanie zapachów
Możesz kupić buteleczkę eterycznego olejku rozmarynowego lub bazyliowego. Według naukowców, wdychanie tych zapachów zwiększa wytwarzanie przez mózg fal beta, które wskazują na podwyższoną gotowość umysłu do pracy.
Poziome ruchy oczu
Kolejna ciekawostka zaserwowana przez naukowców- szybkie wodzenie wzrokiem z jednej strony na drugą przez około 30 sekund podobno sprawia, że obie półkule zaczynają się ze sobą intensywniej komunikować, a to z kolei wpływa na nasza pamięć. Badania wykazały, że w porównaniu do pozostałych grup, osoby zerkające na boki przed wkuwaniem wyrazów zapamiętywały ich poprawnie więcej , średnio o ponad 10
Pozytywne nastawienie
Jeśli będziesz wmawiać sobie „nie nauczę się tego”, „nie dam rady”, „nie ma szans, żeby to zapamiętać” raczej nie osiągniesz dobrych rezultatów. Uwierz w siebie i w możliwości swojego mózgu-są naprawdę ogromne. Pamiętaj, że pozytywne nastawienie i trochę włożonego wysiłku to podstawowe składniki recepty na sukces w efektywnej nauce i w każdej innej dziedzinie życia.
Odpowiedź

KOMENTARZE (6)

chwilę temu

reklamabloga 2011-03-27 11:54:28

+96
Ksikorka
bella3322
-73

Ciekawy artykuł, może mi się przyda ; )

Odpowiedz na ten komentarz

Karolinaa16 2011-04-16 15:03:33

+81
Ksikorka
Fena
-89

Eee... ;DD
Fajny artykuł musze spróbować ;))

Odpowiedz na ten komentarz

moll16 2011-04-08 23:09:15

+81
Ksikorka
Diamentow...
-79

cieekawe;> xd

Odpowiedz na ten komentarz

Kaki 2013-06-02 20:32:07

Ciekawy artykuł ;) trzeba spróbować ;)

Odpowiedz na ten komentarz

Stefek123 2016-02-24 15:51:00

Poziome ruchy oczu- pierwsze słyszę :)

Odpowiedz na ten komentarz

wkontos 2016-08-12 23:48:51

Muszę to przetestować.

Odpowiedz na ten komentarz
Podoba Ci się to pytanie?

Szukasz porady? Napisz!

Nie trzeba się logować!





Twoja przeglądarka
blokuje reklamy


Drogi użytkowniku,
Dziękujemy Ci że nadal nas odwiedzasz. Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie. Dzięki odblokowaniu adblocka jesteśmy w stanie nadal funkcjonować i pomagać naszej społeczności.

Dzięki za wsparcie!

To okno zostanie zakmięte za 10 sek