Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności

Witam w tym roku kończę 14 lat i chcial bym ...

przybrać tkankę


mięsniową mam ok 1m60cm waga ok 49kg i niewiem jak za to sie zabrać. Co mam jesć w jakich ilosciach i jak często? I jest jeszcze maly problem jestem ektomorfikiem

Odpowiedź

ODPOWIEDZI (2)

chwilę temu

Michu88bike 10 miesięcy temu

To czy jesteś ekto mezo czy endo nie ma zupełnie najmniejszego znaczenia. Zaczynając od zupełnych podstaw powinieneś pić dużo wody, myślę że ok 2,5l dziennie będzie git. Co do potraw i ogólnie jedzenia to nie ma aż takiej filozofii. Formę można zrobić na białym chlebie z pasztetem a nie tylko na wyszukanych posiłkach. Odstaw fast food, poczytaj w necie o dietetyce w sensie zapoznaj się z właściwościami produktów które jesz np właściwości płatków jaglanych czy coś. Nie musisz odrazu wpychać w siebie jedzenia tylko zacznij jeść więcej. Co do częstotliwości i tego czy można jeść wieczorem, to nie ma znaczenia. Nie wierz w takie informacje bo tylko zwariujesz. Jedz kiedy będziesz głodny lub jeśli nie jesz zwykle prawie wcale to załóżmy śniadanie ok 8, jakiś mały posiłek między śniadaniem a obiadem czyli np 12, obiad 16, sam wiesz o co chodzi. Trzeba zachować rozsądek. Nie rozpisuj sobie jakichś diet czy żeby makro się zgadzało bo to nie dla początkujących. Nie patrz się z obsesją w lustro czy aby już klata urosła a plecy się poprążkowały czy nie bo będziesz sfrustrowany brakiem efektów. To ma sprawiać frajdę a nie być torturą bo inaczej nigdzie nie zajdziesz sport ma cieszyć i wysiłek który poczujesz na koniec dnia ma być nagrodą a nie uciążliwością. Wchodząc w sferę ćwiczeń to zupełne podstawy np negatywne pompki jeśli nie dasz rady zrobić normlanych. Ustaw się jak do pompki i powoli opuszczaj do ziemi a później podnieś się w sposób jaki ci tam jest wygodny i znów zrób to samo a po jakimś czasie przyjdą te pierwsze pompki. Rób przysiady, przysiady z butelkami wody w dłoniach, wykroki... musisz poszukać sobie ćwiczeń, internet to taka skarbnica wiedzy że nie trzeba się nawet wysilać. Jeśli masz możliwości i chęć to zapisz się na siłownię a jak nie to ćwicz w domu, siłownia nie jest konieczna. Pamiętaj, to proces długotrwały, nic nie osiągniesz w tydzień czy dwa, musisz mieć czas na odpoczynek a nie katować się codziennie, np trening co dwa dni, więc bądź wytrwały i cierpliwie czekaj na efekty, nie sugeruj się silwetkamiz filmików czy okładek tylko powoli rób swoje bo do nikąd nie niegniesz.

Odpowiedz na ten komentarz

czari 10 miesięcy temu

I jakie cwiczenia wykonywac

Odpowiedz na ten komentarz
Podoba Ci się to pytanie?

Szukasz porady? Napisz!

Nie trzeba się logować!





Twoja przeglądarka
blokuje reklamy


Drogi użytkowniku,
Dziękujemy Ci że nadal nas odwiedzasz. Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie. Dzięki odblokowaniu adblocka jesteśmy w stanie nadal funkcjonować i pomagać naszej społeczności.

Dzięki za wsparcie!

To okno zostanie zakmięte za 10 sek