Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Szczegóły znajdziesz w Polityce prywatności

Suplementacja magnezu i potasu

Bardzo ważne jest, aby przed rozpoczęciem jakiekolwiek suplementacji dobrze zorientować się w tym temacie i wybierać sprawdzone preparaty. Rozsądnie stosowane suplementy uzupełnią ewentualne niedobory ważnych składników, co w bezpośredni sposób przekłada się na stan zdrowia. Magnez i potas to minerały, których braki dosyć często uzupełniamy, korzystając z dobrodziejstw preparatów aptecznych. Jak wykorzystać ich moc w pełni?



1. Cytrynian magnezu


2. Cytrynian potasu


3. Dla kogo suplementy?


Warto pamiętać, że rodzaj i dawka suplementu powinny być dostosowane do płci, wieku i masy ciała, codziennej diety oraz trybu życia.


Cytrynian magnezu


Cytrynian magnezu to połączenie soli kwasu cytrynowego oraz magnezu bardzo często suplementowanego przez osoby żyjące w stresie oraz sportowców. Ta kombinacja uznawana jest za zapewniającą najlepszą przyswajalność. Suplementacja tymi składnikami poprawia pracę mięśni oraz komórek nerwowych, wspiera serce i układ krwionośny, a także zapobiega odkładaniu się złego cholesterolu. Cytrynian magnezu wspomaga również układ odpornościowy. Orientacyjna dawka dla kobiet wynosi 300 mg, dla mężczyzn natomiast 400 mg, pamiętać jednak należy, że wartości te - w zależności od indywidualnych czynników mogą ulec zmianie. Szczególnym wskazaniem do zażywania cytrynianu magnezu są: ciąża, podeszły wiek czy intensywny wysiłek fizyczny, czyli wszystkie stany zwiększonego zapotrzebowania.


Cytrynian potasu


Cytrynian potasu to sól potasowa kwasu cytrynowego, czyli wysoko przyswajalna i dobrze rozpuszczalna forma pierwiastka koniecznego do prawidłowej pracy układu krwionośnego i nerwowego. Ma szczególny wpływ na funkcjonowanie serca i utrzymanie odpowiedniego ciśnienia krwi. Cytrynian potasu jest odpowiedzialny także za równowagę elektrolitową organizmu. Jego suplementacja przekłada się na procesy budowy aminokwasów, utrzymywanie właściwego poziomu wody w ciele oraz napięcie mięśniowe na pożądanym poziomie. Objawami niedoboru pierwiastka może być na przykład długotrwałe zmęczenie lub obniżone samopoczucie.


Dla kogo suplementy?


Konieczność zażywania suplementów jest sprawą mocno indywidualną. W szczególności powinno się sięgać po nie, mając świadomość, że dieta nie dostarcza wszystkich niezbędnych człowiekowi składników. Niedobory te mogą wynikać z intensywnego trybu życia, diety redukcyjnej lub eliminacyjnej. Po suplementy sięgać powinny osoby starsze, kobiety ciężarne lub ciążę planujące, a także panie po menopauzie. Suplementy powinny dietę uzupełniać, ale nie zastępować zdrowe żywienie.


 


 

 
undefined